[84 | 365 ] Això no és gratis.

He perdut el compte de la quantitat de cops que m’han demanat fotografies. Això no seria cap problema si no fos perquè en un 98% dels cops me les demanen gratis. Em pregunto que pensarien les persones que em demanen que els hi doni la meva feina de forma gratuïta si un dia em presentés a la seva i fes el mateix. Amb tota probabilitat la seva negativa estaria assegurada, i llavors, per què he de dir jo que sí? Fer fotos o ser fotògraf -cadascú que es consideri el que vulgui- està molt devaluat. “És només apretar un botó!”. No.

No m’enrotllaré explicant la complicitat de fer una bona fotografia ni tampoc m’estendré gaire més en el fet que es demanin fotografies gratis perquè de textos així, Internet n’està ple. Simplement, no demaneu fotografies gratis. El fet de sortir en un cartell, en un diari, en un blog, en un recull de memòries, o on sigui, no farà que els fotògrafs màgicament s’alimentin o arribin a final de mes. Tampoc farà que se sentin més valorats, al contrari del que es pot pensar la persona que ofereix aquest intercanvi. Si de debó voleu valorar un fotògraf, pagueu pel que fa, perquè pel fet que li agradi i gaudeixi fent la seva feina no significa que sigui una afició, és una feina i com a tal s’ha de veure recompensada. I si mai teniu la temptació de demanar una foto gratis, sisplau, us demano que abans penseu què faríeu si algú us demanés que féssiu la vostra feina gratis.

DSC_9070

Anuncis

Deixa un comentari

