Last train to London

Continuem el petit viatge. Després de descansar una mica (quatre persones en una habitació és clarament multitud, tot i que jo vaig ser la que millor va dormir), enfilem camí a visitar més coses ‘typical guiri’. És el torn de la Tower of London, un imponent castell del 1066 situat a la vora del Tàmesi i que ha tingut molts usos al llarg dels regnats. Actualment milers de turistes fan cua per accedir-hi i amb visites teatralitzades intentar reviure alguna experiència, tot i que el que han vist algunes de les seves parets segurament més val no rememorar-ho gaire…Enguany, però, la visita tenia un al·licient ja que amb motiu del centenari de la Primera Guerra Mundial una colla de voluntaris col·loquen milers de roselles de ceràmica simulant un bany de sang fins al fossat de la torre per recordar els fets.

Seguint la ruta guiri, vam anar a la Tower Bridge, i a la tarda, enmig del diluvi universal, vam aprofitar per anar a l’única visita que al 2010 no havíem fet, l’Imperial War Museum. Molt recomanable. La tornada la vam fer amb un bus de dos pisos i vam recórrer els suburbis ‘més macos’ de la ciutat.

Londres-1-34petita

Londres-1-35petitaLondres-1-38petita

Londres-1-40petita Londres-1-39petita Londres-1-42petita Londres-1-37petita

Divendres dues visites també obligades a la típica ruta londinenca. Matí a la bogeria turística i comercial de Camden, parant per dinar ‘street food’, i tarda contemplant embadalits la magistralitat dels fòssils del Natural History Museum. La visita a aquest museu és, segons la meva opinió i com a fan dels dinosaures i la natura, indispensable. A més l’edifici és espectacular: creat expressament a finals del 1800 està ple de detalls i referències que val la pena veure.

Londres-1-41petita Londres-1-43petita Londres-1-44petita Londres-1-45petita Londres-1-46petita Londres-1-47petitaEls dies s’esgotaven i quedaven moltes coses per visitar i botigues per recórrer. Us puc assegurar que vaig fer un màster en tendes de K-Pop i coses kawaii gràcies a la Paula. Els vespres i nits per la zona del Soho també temptaven força la meva butxaca tot i que vaig ser capaç de resistir. Dissabte va ser el torn de Portobello Market, el famós mercadet d’antiguitats de Notting Hill que es reomple de turistes amb l’esperança de trobar-se a Hugh Grant o com a mínim fer-se una foto a la mítica lliberia, tot i que ja no existeix.

Londres-1-48petitaLondres-1-49petitaLondres-1-50petitaLondres-1-51petitaLondres-1-52petitaLondres-1-53petita

Londres-1-54petitaLondres-1-55petitaLondres-1-56petita

Dissabte a la tarda vam seguir ‘culturitzant-nos’ amb la visita al British Museum, tot i que l’Oriol i la Paula esperaven efusivament només un moment: fer-se un selfie amb el Moai. Dit i fet. I aprofitant que el vol de diumenge sortia a la tarda, el matí del darrer dia de viatge el vam aprofitar per fer un tomb pel Sant James’s Park i veure el canvi de guàrdia anglesa davant del Buckingham Palace. Retorn a l’hotel, última hamburguesa a l’estació de tren i camí cap a l’Aeorport de Southend, des d’on sortia el nostre vol. L’aventura s’havia acabat.

Londres-1-2petita Londres-1-3petita Londres-1-4petita Londres-1-5petita Londres-1-7petita Londres-1-8petita Londres-1-9petita Londres-1-10petita Londres-1petitaLondres-1-57petitaLondres-1-58petita

Clarament el que trobo a faltar, tot i que aquesta setmana no gaire, és el fred i l’ambient de tardor de Londres… Això sí, com a casa no es menja enlloc!10603630_10204759489656156_8069304473775051834_n